zaterdag 7 mei 2022

Koning Snert : Woerden voor vreemde eenden / Tosca Menten

Lezend in Koning Snert vroeg ik mij voortdurend af of ik dit boek van Tosca Menten ook zo leuk zou vinden als ik een compleet vreemde eend in Woerden zou zijn. De meeste weetjes wist ik al, dus dat is leuk. De koeienpagina's met spreekwoorden en gezegden over koeien en melk zijn leuk gevonden. De illustraties van Geert Gratama vind ik heel leuk. En de verhalen? Die vind ik niet allemaal leuk. Gelukkig zijn ze kort. Het verhaal over de onderwaterkunstenares is echter TE leuk. Ook leuk: de manier waarop de Romeinse vondsten worden omschreven, goed voor een vette grijns.
Al met al heb ik wel zin om weer eens een dag of wat in (de buurt van) Woerden rond te brengen. 
De gemeente Woerden had er goed aan gedaan zich voor de viering van het 650-jarig jubileum te laten inspireren door Menten, Gratama en Buro Fudge. Waarom zulke suffe merchandising (koffie en sokken!!) als je zulk materiaal in huis hebt? Waar zijn de snertkommen, muizenvallen en kaasplankjes?



 

Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...