zondag 27 juli 2014

Honderd uur nacht / Anna Woltz

Honderd uur nacht heeft al zoveel lof toegezwaaid gekregen van alle kanten, dat een griffel of een andere hoofdprijs Anna Woltz niet kan ontgaan in 2015. Ik ben benieuwd. Literair jurygedrag is onvoorspelbaar. Honderd uur nacht zou daarmee één van de weinige bekroonde titels zijn die ook héél goed wordt geleend. Op dit moment is 94% van toch behoorlijk veel exemplaren in Utrechtse bibliotheken uitgeleend! Ik hoop dat al die leners net zo van dit boek genieten als ik heb gedaan. Als ik Monique Burger in DWDD mag geloven smullen de pubers in Bos en Lommer van Honderd uur nacht. Ik zou het meegeven aan 12+ meiden die Marion Coolwijk en Niki Smit zijn ontgroeid en geen trek hebben in vampiers en weerwolven.

Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...