woensdag 30 juli 2014

Het Rosie project / Graeme Simsion

In dit filmpje word je voorgesteld aan Don Tillman, geneticus. Hij is behept met het syndroom van Asperger, maar hij lijdt er niet onder. Simsion beschrijft zijn gedrag en zijn denkwijze en de situaties waarin hij terecht komt in het boek Het Rosie project. Ronduit komisch. Eind vorig jaar kwam het in vertaling op de Nederlandse markt en het werd ook in ons land een hit. Mede dank zij Wim Krings, boekhandelaar te DWDD, die verklaarde het schuddebuikend te hebben gelezen. Ik ben de collega die mij dit boek aanraadde dankbaar, want ik vond het superleuk om te lezen. De romantische comedy die zeker en vast onder dezelfde titel in de bioscopen komt, hoef ik niet te zien. Ik geloof niet dat je in beeld kan brengen wat Simsion op zo treffende wijze beschrijft. Percentage uitgeleend in Utrechtse bibliotheken: 100%!

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...