dinsdag 11 maart 2014

Toen de zwanen kwamen / Lucy Christopher

Het leuke van bloggen over boeken is dat je bij bijna elke titel wordt verrast door informatie die je al googelend vindt over de schrijver/vertaler/illustrator. Zo bleek Christopher in 2010 precies het kapsel te hebben waarnaar ik al jaren streef, maar dat ik aan mijn kapper niet kan uitleggen. En zo deed de sfeer van Toen de zwanen kwamen mij denken aan Huiver van Maggie Stiefvater. En wie ontmoet Christopher tijdens een bezoek aan de USA? Haar van Stiefvater. In Toen de zwanen kwamen geen weerwolven, maar zwanen. Dat maakt dit boek een stuk geloofwaardiger. Gelukkig heeft Christopher ook niet alle symboliek die aan zwanen kleeft, gebruikt in haar verhaal. Om in de Nederlandse YA-wereld (lees door Jaapleest of Edward van den Vendel) serieus genomen te worden, is het misschien handig een andere uitgever te zoeken: eentje die een veelzeggender foto op het omslag plaatst en die niet zo'n überslecht gekozen titel aan je boek meegeeft.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...