vrijdag 7 maart 2014

De mooiste zomer van mijn leven / Karen Dierickx

Op grond van het uiterlijk zou ik dit boek nooit gekozen hebben. Het ziet er uit als een groot-letter-boek voor hoogbejaarde dames. Gelukkig kwam mij een aanschafinformatie onder ogen van het vervolg op De mooiste zomer van mijn leven. Dat wil ik ook lezen. De mooiste zomer van mijn leven is het soort coming of age verhaal zoals ik het graag heb: Vlaams, doch zeer helder taalgebruik, geeft een genuanceerd beeld van een milieu dat ik niet ken, in een tijd die ik niet heb meegemaakt, bezien door een sympathieke jonge hoofdpersoon. De Eerste Wereldoorlog speelt in dit boek nog bijna geen rol. In deel 2 schijnt de ´Grote Oorlog´ prominenter aanwezig te zijn. Als Wat niemand weet evenzeer boeit als bijv. Tunnelkoorts - Boesberg of De hondeneters - De Sterck beleef ik met deel 2 Wat niemand weet het mooiste voorjaar van mijn leven.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...