vrijdag 1 juni 2012

Een broeierige avond / Chris Bos

Op Scholieren.com schrijft een 3 VWO leerling een boekverslag over Een broeierige avond. In het verslag een ABC-tje van het boek, kennelijk in opdracht. Ook het maken van een fotocollage bij het boek hoort geloof ik tot de opdrachten. Ik zou willen dat ik op die school had gezeten. Als leerkracht de uitwerkingen van die opdrachten te mogen inzien, lijkt me trouwens ook een feest. Broeierige avonden heb ik de afgelopen weken tamelijk frequent meegemaakt, gelukkig hing er in mijn omgeving niet zoveel narigheid in de lucht als in het boek. Chris Bos is niet een naam die onmiddellijk in je gedachten komt als het gaat om schrijvers van Nederlandse jeugd- en kinderboeken. Toch heeft hij inmiddels een aardige titellijst en is in elk geval Het oog, een liefde in het Duits vertaald. Dat mag je toch tenminste aannemen als de Süddeutsche Zeitung over dit boek op de achterflap van Een broeierige avond wordt geciteerd.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...