vrijdag 8 juni 2012

Mary Poppins / P.L. Travers

Geen boekfiguur zo uitgemolken als Mary Poppins, volgens mij. Een kinderjuf met zoveel mogelijkheden spreekt natuurlijk erg tot de verbeelding. De omgeving waarin het verhaal zich afspeelt, de figuren die overal opduiken, allemaal leuk, leuk, leuk. Toch kwam ik nooit door het boek heen, want spannend wordt het nergens. Dus het luisterboek 'gelezen' in de auto. Conclusie: de verhalen over Mary Poppins lenen zich uitstekend voor visueel en muzikaal spektakel en veel minder voor lezing. En Bridget Maasland kan echt niet voorlezen. Ze spreekt geen zin uit met de nadruk op het juiste woord. Ze leest punten waar ze niet staan. Ik heb 4 cd's mijn best moeten doen om me daar niet aan te storen.

Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...