zondag 7 november 2010

De grote zaal / Jacoba van Velde


Een collega was nogal teleurgesteld in de boekkeuze van Nederland Leest dit jaar. Vanwege de leeftijd en het onderwerp. Ik denk dat De grote zaal de meest toegankelijke Nederland Leest-titel is tot nu toe. Prachtig boek. Er staat geen woord te veel in. In de verpleeghuizen zijn de sanitaire voorzieningen, de hulpmiddelen en de communicatiemedia misschien veranderd, maar de sfeer? Zou bij iedere verzorgende op het nachtkastje moeten liggen. Ook geschikt voor het MLP.

1 opmerking:

Els zei

Wat leuk dat je over dit boek schrijft! Ik hoor toch in mijn omgeving ook best veel positiefs over De grote zaal. Zelf vond ik het mooi en beklemmend,

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...