woensdag 23 juni 2021

Monsters in de school / Heike Wiechmann

 

Een jongetje van een jaar of acht kwam een grote stapel boeken terugbrengen. Op mijn vraag welk van die stapel hij het leukst vond, antwoordde hij: "Monsters in de school". Ik had dus veel te hooggespannen verwachtingen. 

Wiechmann heeft niets aan het toeval overgelaten: jongen en meisje als hoofdpersoon, nare tweeling die zich bekeert, poep en pies, monsters, een toverspreuk, een schooldirecteur die er niet voor terugdeinst om hoogstpersoonlijk het riool in te duiken en een juf die 'Proper' heet. Ik vond het veel te veel voor 58 pagina's.

De tekeningen van Duitse Heike Wiechmann hebben naar mijn mening meer kwaliteit dan het verhaal. Nette uitgave.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...