maandag 7 december 2020

Kindertijd / Tove Ditlevsen


Achter op Kindertijd staat:
 "De beste Deense schrijver van wie je nog nooit hebt gehoord."- The Spectator.

Tot nu was Hans Christian Andersen eerlijk gezegd de enige Deense schrijver van wie ik ooit had gehoord.
Van Uitgeverij Das Mag had ik ook nog nooit gehoord, maar in het fonds zitten toch bekende namen als Lize Spit, Jelle Brandt Corstius en Lisanne van Sadelhoff.

The Guardian noemt Kindertijd een meesterwerk.
Ik vind dat Detlevsen een indringend beeld geeft van een kindertijd in het vooroorlogse Kopenhagen. Zo realistisch dat het eigenlijk niet leuk is, maar ik ben toch nieuwsgierig naar het vervolg: Jeugd.



Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...