zaterdag 14 november 2020

Hoe ik per ongeluk een boek schreef / Annet Huizing

 

Een van de wijze lessen die Katinka krijgt van haar  overbuurvrouw, die een beroemd schrijfster is, luidt: show, don't tell. Katinka showt ons hoofdstuk voor hoofdstuk hoe ze leert leven met de vriendin van haar vader.  En ze showt ons waarom de schrijvende overbuurvrouw alleen woont. Fictie waarvan ik heb gesmuld, omdat ik altijd nieuwsgierig ben naar de horten en stoten in andermans leven. En de schrijfadviezen van de overbuurvrouw vind ik interessant.

Bestaan er eigenlijk kinderen die ervan dromen schrijver te worden? 
Als ze bestaan en behoefte hebben aan tips: op Youtube hebben grote namen als Harmen van Straten, Anna Woltz en Paul van Loon filmpjes gepost. Als het menens is, zijn de  lessen en opdrachten in dit boek voor aspirant auteurs van meer waarde, vind ik.

Huizing mocht een griffel in ontvangst nemen voor Hoe ik per ongeluk een boek schreef. Het boek werd ingedeeld bij de non fictie omdat er in 2015 voor de 9+ fictie al twee griffels vergeven waren.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...