maandag 6 juli 2020

Gozert / Pieter Koolwijk

Wie denkt met Gozert een boek in handen te hebben waarin de vrolijke, hilarische avonturen zich aaneenrijgen, zal teleurgesteld worden. Hilarisch zijn de avonturen zeker. Gozert is de vriend van Ties. Alleen Ties kan hem zien en horen. Gozert duikt te pas en te onpas op en zorgt ervoor dat Ties zich onmogelijk gedraagt. De acties van Gozert en Ties eindigen steevast in een puinhoop. Als ik de moeder van Ties was, zou ik Gozert ook graag zo snel mogelijk om zeep helpen. Maar hoe krijg je voor elkaar dat je kind afscheid neemt van zijn allerbeste vriend? Er zijn medicijnen voor nodig en een opname. Vóór Gozert had ik me nooit gerealiseerd dat kinderen al zo jong psychiatrische hulp nodig kunnen hebben.
Wat moet je als schrijver hebben meegemaakt om je zo goed te kunnen verplaatsen in jongetje Ties en zijn ouders?
Voorlezen in groep 7/8 misschien taboedoorbrekend. Koolwijk heeft een goeie website: http://www.pieterkoolwijk.nl/!


Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...