dinsdag 25 februari 2020

Het werkstuk of hoe ik verdween in de jungle / Simon van der Geest

Ben benieuwd of hoofdpersoon Eva nog een cijfer voor haar werkstuk heeft gekregen. Het werkstuk dat haar leven en dat van haar dierbaren op zijn  kop zette.
Dit boek verdient wat mij betreft een dikke 10. Zo hoort een eigentijds jeugdboek  in elkaar te zitten. Terwijl ik het las, had ik vaak het gevoel dat ik naar een spannende film zat te kijken. Korte hoofdstukken met cliffhangers, hachelijke avonturen, mysterie, ietwat romantiek en, jawel, emotionele ontlading in het laatste hoofdstuk. Van der Geest houdt zich aan zijn eigen adviezen. Met heel mooie illustraties van Karst-Janneke Rogaar. Ook niet de eerste de beste.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...