vrijdag 16 november 2018

Wacht op mij / Gayle Forman

Mijn 'te-lezen-lijstje' wordt al jaren aangevoerd door Als ik blijf van Gayle Forman. Nu heb ik het vervolg gelezen. Misschien niet zo handig, maar ik had tenminste geen verwachtingen van Wacht op mij. Wacht op mij schijnt minder hartverscheurend te zijn. Ik heb inderdaad geen zakdoek nodig gehad. Ik vond het verhaal een beetje te breed uitgesponnen. Er zat niet veel vaart in. Maar mooi was wel dat de ontmoeting van Adam en Mia voor Adam in elk geval heel heilzaam uitpakte. Een hoopvol einde dus aan dit vervolg.
Dit citaat van Forman zou ik wel in manshoge letters op de gevel van scholen voor voortgezet onderwijs willen plakken: "I always tell adults the trick is to get kids to read anything. Books are just gateway drugs to other books." 
En met anything worden ook de boeken van Rachel Renée Russell en Jeff Kinney bedoeld.

Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...