zaterdag 9 december 2017

Zeg maar Binny / Hilary McKay

Clavis is de grootste kinderboekenuitgever in het Nederlands taalgebied, lees ik in de Wikipedia. Het is een Vlaamse uitgeverij die schrijvers van naam aan zich heeft weten te binden. Veel Britse auteurs van kinderboeken. Ik hou ervan. Ook Hilary McKay woont in het Verenigd Koninkrijk. Als een Europese uitgever een Engelstalig jeugdboek laat vertalen, zegt dat iets over de kwaliteit van de inhoud, want het aanbod is in zo'n groot gebied enorm. Zeg maar Binny vind ik een gelukkige keuze. Leuk en spannend verhaal dat ergens over gaat. Ik vind het dan ook spijtig dat er zo bezuinigd is op de uitgave: vies papier en lelijk omslag. Zonde! Slechts 16% van de Utrechtse exemplaren is uitgeleend. Ik hoop dat Vlaamse lezers zich minder aantrekken van deze uiterlijkheden. Het verhaal zou zo een prettige vakantie-familie-film op kunnen leveren.

Geen opmerkingen:

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...