dinsdag 9 juni 2015

Ik heet Jan en ik ben niets bijzonders / Kathleen Vereecken, Eva Mouton

Ik heet Jan en ik ben niets bijzonders is volgens de recensent van de bibliotheekdienst een humoristisch boek. De illustraties  "passen door hun kinderlijke uitstraling goed bij de gedachten en gevoelens van de doelgroep." Nou, echt niet.  De doelgroep houdt niet van tekeningen die ze, technisch gezien, zelf gemaakt zou kunnen hebben. De humor is voor kinderen van 9 niet te volgen, denk ik. (Welk kind zal snappen dat hoofdpersoon Jan i.p.v. de uitgeverij Guinness, de brouwerij Guinness heeft gebeld?)
Op de website van Vereecken is Ik ben Jan en ik ben niets bijzonders nog niet genoemd. Het boek staat wel op de site van Mouton. Haar portfolio is de moeite waard. In deze uitgave met alleen zwarte tekeningen komt haar werk letterlijk slecht uit de verf.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...