woensdag 5 november 2014

Verhalen voor onder je kussen

Ploegsma gaf dit boek uit in samenwerking met een reeks stichtingen die aan seksuele vorming doen. Verhalen voor onder je kussen zijn volgens mij zeker bruikbare handvaten om allerlei aspecten van seks bij jongeren bespreekbaar te maken, op school. Ze zijn makkelijk te lezen, boeiend en duidelijk. Duidelijker dan de filmpjes op het speciale kanaal  vind ik. Er zijn evenveel auteurs als er verhalen in het boek zijn opgenomen. Een aantal van hen (Heyink, Sikkel en Bakhuis bijv.) hebben al behoorlijk populaire titels op hun naam staan. De meeste Utrechtse openbare bibliotheken ontvingen gratis exemplaren van dit boek. 43% Daarvan is uitgeleend. Deze verhalenbundel weet de doelgroep wel te bereiken, ik hoop dat het ook geldt voor de boodschap.

Geen opmerkingen:

Generaal zonder leger / Özcan Akyol

Nog nooit las ik een essay. Als Generaal zonder leger niet van Eus was geweest en hinderlijk in de weg had gelegen, was ik misschien wel zon...