maandag 17 november 2014

Een vlucht regenwulpen / Maarten 't Hart

Toen Een vlucht regenwulpen verscheen in 1978 was het boek een regelrechte hype. De drukken volgden elkaar in snel tempo op. Als je Een vlucht regenwulpen niet gelezen had, hoorde je er niet bij. Ik zat in mijn eerste jaar op de bibliotheekschool en weigerde het te lezen, dat deed de rest van Nederland al. Waarschijnlijk had ik het toen ook niet gepruimd. Nu heb ik het dan toch gelezen. Het was grappig de kenmerken van de Maarten uit Een vlucht regenwulpen te vergelijken met de kenmerken van 't Hart uit de dagboeken. Meest in het oog lopende verschil: de gefingeerde Maarten heeft een rijbewijs!

Geen opmerkingen:

Generaal zonder leger / Özcan Akyol

Nog nooit las ik een essay. Als Generaal zonder leger niet van Eus was geweest en hinderlijk in de weg had gelegen, was ik misschien wel zon...