maandag 5 mei 2014

Hou van die hond / Sharon Creech

Nieuwsgierig geworden door Achter de maan een boek van dezelfde schrijfster laten komen: Hou van die hond. Ik herinner me nog dat het werd aangeboden en dat ik er weinig van verwachtte, qua uitleningen. Momenteel is 32% van de aangeschafte exemplaren uitgeleend. Dat verbaast me ontzettend. Het is een bloedmooi boekje met gedichten, zogenaamd van een jongen die lessen in poëzie krijgt. De illustraties van Rotraut Berner zijn prachtig. Hou van die hond kreeg een zilveren griffel. Bas Maliepaard vindt dat leerkrachten zich door het boek moeten laten inspireren om ook poëzielessen te geven. Eerlijk gezegd ben ik bang dat Nederlandse basisschooljuffen en meesters veel te weinig onderlegd zijn om lessen zoals mevrouw Strechberry die geeft, te kunnen verzorgen. Ik hoop dat ik me ook hierin vergis. Prima te doen voor poëtische kinderen die leesproblemen hebben.

Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...