zaterdag 26 oktober 2013

Vossenblond / Rascha Peper

In de kritieken op Vossenblond is vaak sprake van een plot met te veel toevalligheden. Daar ben ik het wel mee eens. Toch creëerde Rascha Peper persoonlijkheden in een wereld die geloofwaardig is en interessant. Ze schreef, zorgvuldig, tijdloos en lekker leesbaar en goed gedocumenteerd (denk ik), gebruik makend van een enorme woordenschat. Door dit alles heb ik Vossenblond met heel veel genoegen gelezen. Peper smaakt naar meer. Na het lezen van dit interview heb ik me voorgenomen Oesters in de kast te laten staan. Bijna 41% van de 59 Utrechtse exemplaren is op dit moment uitgeleend.

Geen opmerkingen:

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...