vrijdag 13 september 2013

Mijn bijzonder rare week met Tess / Anna Woltz

Spot ik hier een trend? Worden de titels van jeugdboeken langer? Anna Woltz is minder dan Ed Franck (Hoe Seppe ondanks alles zijn 16e verjaardag haalde) een taalvirtuoos, geloof ik. Maar Mijn bijzonder rare week met Tess is wel een heel mooi boek. Samuel en Tess houden zich gedurende hun gezamenlijke week op Texel niet bepaald met kinderachtige dingen bezig. Het draait in die week om leven en dood, vriendschap en liefde. Toch was het lezen van dit boek geen worsteling. Integendeel, het was genieten van de oorspronkelijke karakters die Woltz beschreef en van de spanning in het verhaal en de leuke zonnige notities.
Juichende recensies van niet de eersten de besten. Percentage uitgeleend in Utrechtse (provincie) bibliotheken: 64.5.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...