woensdag 4 september 2013

Heimwee naar Nederland / Martin Bril

'Lekker 400 pagina's Bril', dacht ik toen ik Heimwee naar Nederland kocht van een opgegraven cadeaubon, ruim voor de vakantie. Ik legde mezelf op niet meer dan een paar columns te lezen voordat ik in de vakantie los mocht. De vakantie is voorbij, ik heb alle verzamelde columns over Nederland nu gelezen, achter mekaar. Dat had ik niet moeten doen. Om het leuk te houden, is 5 per dag wel zo ongeveer de max, want in alle oorden die Bril bezoekt wappert de witte was op voorbijglijdende binnenschepen en aan de randen van alle oorden verrijzen pretentieuze industrieterreinen met idiote namen. Nu weet ik het wel. Voor de volgende vakantie kies ik Au revoir.

Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...