maandag 10 juni 2013

Met je hoofd boven water / Gideon Samson

Kerntitel Kinderboekenweek 2013 Sport en spel.
Net als in Kampioen draait het in deze kerntitel om de zwemsport. Maar hoofdpersoon Gied is bepaald geen liefhebber. Hij haat zwemmen en wordt soms letterlijk ziek van de zenuwen voor de schoolzwemlessen. De bezuinigingen op het schoolzwemmen zijn een paar jaar te laat voor Gied. Gelukkig, anders was dit boek nooit geschreven. Met plezier heb ik geconstateerd dat ik dus niet de enige schijterd ben die bang was te verdrinken tijdens het schoolzwemmen. Tijdens het lezen van Met je hoofd boven water voelde ik weer de buikpijn en de paniek en het onbegrip van de rest van de wereld, ook al had ik mijn laatste zwemles meer dan 40 jaar geleden. Zulke briljante trucjes als Gied heb ik echter nooit bedacht. Gieds bijgeloof brengt hem in contact met mensen die hem niet zullen laten verzuipen.
Uitgeleend: 38%. Dat valt me niet tegen. Hoe recensenten over Met je hoofd boven water denken, weet ik zo langzamerhand wel. Ik ben eigenlijk veel meer geïnteresseerd in wat lezertjes anno 2013 van dit boek vinden.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...