dinsdag 18 juni 2013

De jongen in de gestreepte pyjama / John Boyne

Over De jongen in de gestreepte pyjama zijn alleen op Scholieren.com al 36 boekverslagen verschenen. Iedereen die iets kwijt wil over boeken heeft ook iets geschreven over dit jeugdboekendebuut van John Boyne. De recensie van 8 Weekly komt het meest overeen met mijn opvattingen. Met die van Infonu.nl ben ik het compleet oneens. Ik denk niet dat Boyne een waar gebeurd verhaal heeft willen schrijven. Hij heeft een verhaal met een moraal willen vertellen, lijkt me. Het is een indringend verhaal in eenvoudige bewoordingen  geworden. De film heb ik niet gezien. Ik heb het me voor laten lezen door Jeroen Spitzenberger. Al luisterend komen de gebeurtenissen nog heftiger bij je binnen, geloof ik. Hoewel pas 7 jaar oud een klassieke titel.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...