maandag 20 mei 2013

Erik, of het klein insectenboek / Godfried Bomans

Zo'n 35 jaar geleden las ik dit boek voor het eerst. De grote lijnen van het verhaal bleek ik te hebben onthouden, maar van de zeer lezenswaardige détails wist ik niets meer. Toendertijd kon ik het bloemrijke taalgebruik van Bomans niet zo waarderen. Lastig lezen, vond ik. De keuze van deze titel van Bomans voor Nederland Leest 2013 vond ik met het oog op de scholieren dan ook niet zo'n heel gelukkige. Nu heb ik Erik als luisterboek gelezen en genoten van de beschrijvingen en de taal der dieren. Geniaal voorgelezen door Kees Prins. Mijn lievelingsdieren in het boek zijn de doodgravers. Over de film heb ik zoveel negatiefs gehoord: daar begin ik niet aan.

Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...