maandag 9 juli 2012

Omdat ik niet wou kussen.../ Guy Didelez, Hatice Ava

Omdat ik niet wou kussen had heel goed een Slash boek kunnen zijn: erkende, gerenommeerde schrijver maakt boek over en met een jongere die een bijzonder levensverhaal heeft. Dat heeft Hatice... een bijzonder gruwelijk levensverhaal. Ze wordt zonder aanleiding of reden in haar hals gestoken door een jongen die haar wilde kussen. Na een lange periode van grotendeels lichamelijk herstel rest een leven vol angst en beperkingen. Niet alleen voor slachtoffer Hatice, maar ook voor haar ouders, vrienden, zusjes en docenten. Ondanks Vlaamse omstandigheden en Vlaams taalgebruik voldoende herkenbaarheid voor Nederlandse jongeren en een MUST voor hulpverleners en (familie van) lotgenoten. Maakt deel uit van de Manteau-serie Edge Lezen tot op het randje. Een serie voor jongeren. Voor zover ik na kan gaan is Omdat ik niet wou kussen het enige waargebeurde verhaal binnen Edge.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...