dinsdag 1 mei 2012

Luisterboek Flirttips van een dyslexiediva / Kathleen Vael, Naomi Glorie

Als ik deze titel in gedrukte toestand tot mij had moeten nemen, was ik niet verder gekomen dan hoofdstuk 2. Tot zover valt er niets te beleven en bestaat de tekst alleen uit gedachtenspinsels van de 11-jarige Kobra die lezen stom vindt. Maar daarna komen er andere mensen het boek in en gaat het niet alleen over dyslectisch zijn, maar ook over vriendschap, verliefd zijn en shoppen. Echte een Tina-verhaal, voorgelezen door Georgina Verbaan. Van haar voorleeskwaliteiten had ik geen hooggespannen verwachtingen. Op de tv versta ik geen woord van wat ze zegt. Dat viel dus helemaal mee. Flirttips van een dyslexiediva is niet echt makkelijke (voor-)leesstof. De allerleukste verschijningsvorm van dit verhaal is misschien wel het stripverhaal. Ik denk dat Jan Steenman of Andrea Kruis er iets van zouden kunnen maken dat nog aantrekkelijker is voor dyslexiediva's.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...