zaterdag 5 mei 2012

Lars lust geen boeken / Saskia Hula

De Lars die geen boeken lust lijkt als twee druppels water op mijn oudste zoon, die vond het ook helemaal niet nodig om te leren lezen: "Want lezen kunnen de anderen toch. Bovendien is lezen vervelend. Van lezen krijgt Lars altijd jeukende ogen en zware voeten. Zodra hij ene boek openslaat, begint hij te geeuwen. Hij wordt gewoon moe van lezen. Heel erg moe." En ook de interesses die Lars wel heeft, heeft hij gemeen met zoonlief. Ik vind dit dus een geslaagd boekje met erg leuke tekeningen van Ute Krause, maar ik heb niet veel medestanders onder bibliotheekleners. Van de 42 exemplaren in Utrechtse bibliotheken zijn er maar 6 uitgeleend. Ik kijk uit naar Lars lust geen sommen.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...