vrijdag 12 augustus 2011

Tikken tegen de maan : 50 kindergedichten uit Nederland en Vlaanderen



Als ik toch eens juf was van een groep 7 of 8..... Elke dag zou ik eindigen met het voorlezen van een gedicht uit deze bundel dat al een poos op het smartbord geschreven zou staan. Elke volgende lesdag zou ik de leerlingen vragen om het gedicht te illustreren op de een of andere manier. Ik ben zo benieuwd wat kinderen uit de gedichten oppikken en hoe ze dat weergeven. Als je als leerkracht niet ook gymles en ouderavonden zou moeten organiseren, zou ik me onmiddellijk om laten scholen. Inspirerend boek, samengesteld door Joke van Leeuwen.

Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...