woensdag 27 april 2011

Opening night / Yolande Schyns




Een trouwe lener zag dit boek op de display en sms-te meteen naar vriendin dat haar boek bij onze lener in de bieb lag. Dat maakte mij nieuwsgierig. De schrijfster woont in de provincie Utrecht, geeft een interview bij RTV Utrecht, maar is Limburgse. Luister niet naar dit interview.

Het mens is niet om aan te horen. En het boek? Leest lekker weg, heeft leuke plot. Mengeling van chicklit en thriller. Heb me wel geërgerd aan sommige hippigheden. Schrijfster maakt ook teksten voor schoolboeken, de taal- en typfouten op haar site en in het boek vallen me daardoor eerder op, hoewel ze natuurlijk vooral de redactie(s) zijn aan te rekenen. Opening night wordt graag geleend en wie eenmaal begint te lezen, wil door, zo blijkt uit reacties van leeftijdgenoten van de hoofdpersoon, waaronder mijn dochter. Dat laatste mag de schrijftster gerust als compliment beschouwen!

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...