zondag 2 januari 2011

Soldaten huilen niet / Rindert Kromhout


Na het lezen van Papinette / Kristien Dieltiens, wilde ik meteen naar Antwerpen. Na het lezen van Soldaten huilen niet, zou ik onmiddellijk op de boot naar Engeland willen stappen. Bloomsbury wil ik zien, Charleston Farmhouse en Monk's House en Ham Spray en de kerk van Berwick. En ik wil een boek van Virginia Woolf lezen en ook het boek van Angelica Garnett. Dit alles door het opmerkelijke verhaal van Quentin Bell die opgroeide tussen leden van de Bloomsbury groep. Zeer rijk gevuld boek, dat ik op de boot naar Engeland nog een keer ga lezen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, heb net het boek uit. Heb gelijk Quentin, Julian en Vanessa gegoogled. Charleston niet want die wil ik even in mijn verbeelding houden. Maar wat een top verhaal! Zelfs een traantje weggepinkt. Top!

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...