maandag 8 juni 2009

Ding 15,16 en 17

Promotiedrukwerk maak je niet op je huis-tuin-en-keukenkopieerapparaat. Promotiefilmpjes zou je ook niet zelf moeten willen maken, vind ik. Virtuele rondleidingen op je website, voor nieuwe leden, zeker zinvol, als ze gemaakt zijn door iemand die verstand heeft van promotiefilms en iemand die over het materieel en de vaardigheid beschikt om het er goed uit te laten zien. Op Youtube ben ik hier amper voorbeelden van tegengekomen.
Vanaf de infobalie verwijs ik kinderen die beeldmateriaal zoeken om hun spreekbeurt op te leuken wel eens naar Youtube, want Youtube is natuurlijk wel een giga-beeldbank. Het is mooi dat dat hele arsenaal voor iedereen vrij beschikbaar is. Zoals ik het ook iedereen van harte gun om op deze manier met elkaar te communiceren. Eigenlijk zouden we daar op de basisschool les in moeten krijgen: filmpjes maken die het bekijken waard zijn. De RABO-bank moet dan maar inhaalcursussen sponsoren voor iedereen die de basisschool al achter de rug heeft. Voordat ik een dergelijke cursus heb kunnen volgen, zal ik Youtube niet onveilig maken.
Gespod. en Radiocast aan Delicious toegevoegd: ook geweldige informatiebronnen.

Heb rondgeneusd op Twitter en een account aangemaakt. Moet me nog verdiepen in de (on-)mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...