donderdag 18 mei 2023

Zeeuws geluk / Carolijn Visser

 

Zeeuws geluk bevat prachtige foto's en mooie illustraties van Fleur van der Weel. Van Zeeland weet ik echt veel te weinig. Welgeteld 1x ben ik op Zeeuws grondgebied geweest. Ongeveer 50 jaar geleden. Om zoveel mogelijk profijt te hebben van de Tienertoerkaart reisden we naar Vlissingen en met de pont naar Breskens, dat was ook gratis. Ik herinner me breed strand, overdekt met wormen. Carolijn Visser heeft mijn gebrek aan kennis een beetje opgevuld. Wat een bizarre klederdracht en wat zwaar werd Westkapelle getroffen door geallieerde bommen. Aan de hand van gesprekken met bewoners van verzorgingstehuizen krijg je allerlei details van de geschiedenis van Walcheren mee en vooral heel veel liefde voor deze bijzondere provincie.

Geen opmerkingen:

See you on Venus / Victoria Vinuesa

  Op het genre-etiket van de bibliotheekversie zien we een hoofd met inhoud. Daarmee wordt aangegeven dat het boek een psychologische roman ...