vrijdag 28 oktober 2022

Grimwoud / Nadia Shireen

In een vlaag van leeshonger nam ik me voor om vóór de volgende Kinderboekenweek van elke pagina uit het Kinderboekenweek Magazine (bijlage bij Nederlandse kranten) een boek te kiezen en te lezen. Grimwoud was er zo één. Een graphic novel over een broer en een zus vos dat zich van huis en haard laat verdrijven naar een plek ver weg. 
Het portfolio van Nadia Shireen bevat heel mooi werk. Ik vind er in Grimwoud weinig van terug, helaas. Deel 2 is juist vertaald, geloof ik. 
Over Shireen zelf vond ik niet veel terug. Ik heb de indruk dat ze Brits is. Ze won in elk geval een UKLA book award (prijs van leerkrachten).

Ik heb een beetje spijt van mijn voornemen. Ik hoop meer plezier te beleven aan de andere titels.
 

Geen opmerkingen:

See you on Venus / Victoria Vinuesa

  Op het genre-etiket van de bibliotheekversie zien we een hoofd met inhoud. Daarmee wordt aangegeven dat het boek een psychologische roman ...