woensdag 6 april 2022

Brown girl dreaming / Jacqueline Woodson

 

Alicia Keys is gek op dit boek en "jij zult dit ook worden, geloof me". Deze regel prijkt op de voorkant van Brown girl dreaming. Het heeft wel een hoofdstuk lang geduurd voordat ik het verhaal ontdekte in de korte zinnen. Stambomen zijn voor mij al snel te ingewikkeld. Maar gaandeweg veroverde de jonge Jacqueline Amanda Woodson mijn sympathie. De echte held van Brown girl dreaming is haar moeder, vind ik. Tenslotte is zij degene die voor dochter Jacqueline de kansen creëert om haar droom waar te maken: ze wordt een gewaardeerd schrijfster.

Vertaler Tirsa With sprak ook het audioboek in. Ik ben heel benieuwd hoe dit klinkt. Het lijkt me bijna niet te doen om een tekst die je vertaalde ook voor te lezen.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...