zaterdag 15 januari 2022

De jaloezieman / Jo Nesbo

 

Kennelijk was onze lokale boekhandel er afgelopen zomer niet aan toegekomen om alle Jaloeziemannen mee te geven. Deze titel van Jo Nesbo is namelijk uitgegeven door de CPNB om cadeau te doen aan kopers van boeken tijdens de weken van het Zomerlezen. De boekhandelaar stopte het boekje in mijn tas toen ik haar tijdens de jongste lockdown nog even van 50 kerstkaarten afhielp. 

Veel bibliotheekleners zullen jaloers op mij zijn. De jaloezieman staat namelijk hoog op de reserveringslijsten. Het is voor de doorgewinterde thrillerlezer vast wat te dun, maar de geringe omvang maakte de Jaloezieman voor de beginner precies goed behapbaar. Ik heb de passages met klimtechnische beschrijvingen geskipt. Ik vond de ontknoping heel verrassend.

Je kunt dit werk van Nesbo op veel thematafels kwijt: tweelingen, rechercheurs, whodunnits, Griekse eilanden, Scandinavische schrijvers, (extreme) sport, (passionele) moord.

Ik doneer mijn exemplaar aan de bieb, om de nood op de reserveringslijsten te lenigen.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...