zaterdag 18 september 2021

Knipoog / Rob Harrell

 

Lezers die van lekker smerig houden, hebben aan Knipoog een goeie. Gelukkig heb ik een sterke maag en hebben de plastische beschrijvingen van de doodenge behandelmethoden van oogkanker niet kunnen verhinderen dat ik Knipoog met plezier heb uitgelezen. Harrell heeft heel wat moeten doorstaan om Knipoog te kunnen schrijven. Meer nog dan een boek over de ellende van kanker is dit een boek over vriendschap en (cyber-)pesten. Mooi. De stripverhaaltjes voegen wat mij betreft niet zoveel toe, de tekeningen op het omslag, ook van de schrijver, zijn veelzeggend. Ik vraag me af waarom dit boek bij de B-boeken (bovenbouw basisschool) is ingedeeld. Op grond van de inhoud zou ik het bij de C-boeken (12+) plaatsen.

Geen opmerkingen:

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...