woensdag 30 juni 2021

Dinges / David Walliams

Als je dit boek wilt beluisteren, moet je er een uur en drie kwartier voor gaan zitten. Op Youtube lezen Britse kinderen Fing integraal voor. Je hoort weliswaar een  ontzettend absurd verhaal, maar je krijgt de illustraties van Tony Ross niet mee. Het lijkt me ondoenlijk de humor van het duo Walliams - Ross al voorlezend over te brengen. Ik vraag me af hoeveel mensen dat van de eerste tot de laatste lettergreep uitluisteren. Het boek uitlezen vond ik al een klus: heel onrustige bladspiegel met letters die alle kanten opgaan. Het verhaal gaat mijn bevattingsvermogen te boven, omdat het zo bizar is en het tempo hoog ligt.

Voor alleseters vanaf 10 jaar, ongeveer. Geen gelukkige keus voor de voorleeswedstrijd, lijkt me. 

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...