woensdag 17 maart 2021

Juf Ans / Mark van der Werf


 Mark van der Werf is een journalist die zich een aantal jaren geleden geroepen voelde om in het onderwijs te gaan werken. Ik volgde zijn belevenissen als docent via zijn columns in een landelijk dagblad. Van der Werf hield het niet zo lang vol. Na lezing van zo'n column verbaasde ik mij er altijd over dat er nog mensen bestaan die het wel volhouden in het onderwijs. 

Juf Ans hield het heel lang vol, de laatste jaren als docente Nederlands op een MAVO-afdeling. 

 "Ik voel me thuis op de mavo of het vmbo, ben altijd direct en duidelijk. Dat zijn die kinderen vaak ook, wij begrijpen elkaar."

De schrijver adviseert Juf Ans aan ouders van pubers. Pubers van nu lezen (bijna) niet meer, volgens Juf Ans. Ik heb sterk de indruk dat veel van hun ouders hen daarin zijn voorgegaan.



Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...