woensdag 2 september 2020

Rinkeldekink / Martine Bijl

De Rinkeldekinken waren een jaar geleden niet aan te slepen. Deze zomer stonden er ineens twee in de kast. Heb er maar eens één meegenomen. Want in de bibliotheekcatalogus stond: "Voor een breed publiek, een opkikker voor zieken en naasten." Ik ben niet ziek en ik hoef geen mantelzorg te verlenen aan een naaste die een hersenbloeding kreeg. Is het daarom dat ik mij niet voor kan stellen dat Rinkeldekink een opkikker is? Mevrouw Bijl kan er wel lekker luchtig over doen, maar nu ik Rinkeldekink gelezen heb, weet ik ongeveer welk lijden je te wachten staat als je getroffen wordt door CVA. Niks geen opkikker, ronduit deprimerend.
Voor dit boek mocht weduwnaar Berend Boudewijn de NS publieksprijs in ontvangst nemen. Mag hij een jaar lang gratis met de trein. 

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...