maandag 18 november 2019

Amalia's erfenis / Theo en Marianne Hoogstraaten

De militaire strapatsen van Frederik Hendrik en de listen van Amalia van Solms interesseren me eigenlijk helemaal niet. Ik begrijp niets van strategieën om de familie in het zadel te houden, bezittingen uit te breiden. Ik vond het wel grappig om te lezen hoe de dingen kunnen reilen en zeilen in een hofhouding tijdens de Gouden Eeuw. Daar had ik wel meer van willen lezen, in dit boek. Gelukkig zijn daar weer andere bronnen voor: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/zou-amalia-s-neus-de-reden-zijn-dat-rembrandt-niet-werd-gevraagd-voor-haar-pronkstuk~bed343c7/.
En een stamboom had ik ook wel praktisch gevonden.
Nog meer interessante beelden in het filmpje hierboven.

Geen opmerkingen:

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...