maandag 16 oktober 2017

Lampje / Annet Schaap

Grote namen in de Nederlandse kinderboekenwereld als Jacques Vriens en Francine Oomen danken veel aan Annet Schaap. Zij gaf  Superjuffie, Rosa (uit Hoe overleef ik) en Meester Jaap een gezicht en heeft daarmee volgens mij belangrijk bijgedragen aan de verkoopcijfers.
Schaaps schrijversdebuut Lampje is spaarzaam geïllustreerd, maar voor al het overige is Lampje een zeer rijk gevuld boek. Het heeft alles in zich om een klassieker te worden. Trouw en Nrc jubelen Lampje de hemel in. Het lijkt me dat er in 2018 wel een zilveren griffel voor Schaap zal zijn weggelegd. Ik heb Lampje in elk geval met smaak in 1 ruk uitgelezen en ik houd niet eens van boeken die zich in een fantasiewereld afspelen.

1 opmerking:

Unknown zei

In 2018 mocht Annet Schaap de Gouden Griffel in ontvangst nemen voor Lampje.

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...