zondag 9 april 2017

Mislukt / Iris Boter

Op een zonnige zondagmiddag hoor je te wandelen, te fietsen of anderszins bewegend te recreëren. Wat deed ik? Mislukt lezen. Buiten, dat wel, dus heb ik nu gloeiende schouders en kan ik op maandag, zeker weten, de vellen van mijn neus trekken. Nul calorieën verbrand, maar wat was het een welbestede middag. Dank je wel Daphne de Haan. In haar, nogal onbeholpen, eerste boekreview op Youtube bespreekt ze De appeltaart van hoop en Mislukt. Zonder haar filmpje zou ik Mislukt nooit hebben gekozen omdat het een genre-etiket voor science fiction heeft. Als er één genre is dat ik niet trek, dan is het science fiction. Tijdmachines, robots en ruimtewezens kunnen mij echt niet boeien, maar die komen er in dit boek van Iris Boter helemaal niet aan te pas. In de hoofdpersoon van Mislukt zijn 3 jongedames verenigd die in 3 verschillende periodes leefden tussen nu en 30 jaar geleden. Jonge juryleden, combineer het nuttige met het aangename: lees een boek voor je fictie dossier en leg een basis voor bruine benen. Kies zelf wat nuttig is en wat aangenaam.

Geen opmerkingen:

Lava / Mireille Geus

  De vormgeving van Lava is een sprookje op zich. De bijzondere kleur en de verrassende illustraties op mooi papier, passen perfect bij prin...