dinsdag 10 mei 2016

De ergste jaren van mijn leven / James Patterson

Met zo'n titel heb je het al snel gemaakt in de ogen van pubers. Hoofdpersoon Rafe maakt er een sport van de regels van de school te overtreden en doet verslag van zijn 'wedstrijd' in dit boek. Bij tijd en wijle wel grappig. In mijn ogen valt die school best mee en gaat het hier niet om jaren, maar om slechts 1 jaar. Zet je alle illustraties (van Laura Park) bij elkaar, hoef je slechts 120 bladzijden te lezen i.p.v. 281. Maar dan blijft er van het verhaal niets over. Patterson heeft een lange bibliografie. De ergste jaren van mijn leven is de vertaling van het eerste deel uit de serie Middle School, de volgende delen  ook in samenwerking met Chris Thebbetts. In oktober verschijnt hiervan een verfilming. Ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen.

Geen opmerkingen:

Generaal zonder leger / Özcan Akyol

Nog nooit las ik een essay. Als Generaal zonder leger niet van Eus was geweest en hinderlijk in de weg had gelegen, was ik misschien wel zon...