zondag 24 januari 2016

Strijd in het regenwoud / Robin Raven

Al 8 jaar staat dit boek in de B-kasten van de bibliotheek, minstens 1 keer per week loop ik daar in te zoeken en nooit eerder viel mijn oog op Strijd in het regenwoud. Tot een collega er een Canonsticker op plakte. Raven neemt je onmiddellijk mee naar broeierig Nederlands Indië, waar in 1947 heel veel aan de hand is. Vanuit verschillende standpunten wordt ongeveer duidelijk welke de conflicterende belangen zijn.
Mooi verhaal. Een woordenlijst en wat cultuurhistorische info over de oorspronkelijke bewoners van Indonesië zou ik zeer gewaardeerd hebben. Voor 10+ met belangstelling voor geschiedenis en voor Indonesië.

Geen opmerkingen:

Generaal zonder leger / Özcan Akyol

Nog nooit las ik een essay. Als Generaal zonder leger niet van Eus was geweest en hinderlijk in de weg had gelegen, was ik misschien wel zon...