dinsdag 15 december 2015

Gruwelijke generaal / Jozua Douglas

Als ik ooit nog eens een zuchtend kind tegenkom dat een boekbespreking moet maken, doe ik hem onmiddellijk het advies aan de hand om een boek van Jozua Douglas te kiezen voor dat feestje. Ik geef het webadres er meteen bij, want via de website van de man kun je een affiche aanvragen met boekbesprekinginformatie. Het lijkt me dat je daarmee toch wel indruk kunt maken. Het lezen van het boek is trouwens helemaal geen straf. Douglas beschikt over veel fantasie en humor, schrijft lekker makkelijk en kiest hoofdpersonen waarmee kinderen zich zullen kunnen identificeren. Eerder las ik De vreselijke tweeling. Dat vond ik een beetje leuker, omdat het realistischer is. De gruwelijke generaal is misschien ietsiepietsie spannender.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...