vrijdag 13 juni 2014

Brains / Jacob Vis

Ik behoor tot het uitstervende groepje mensen dat bibliothecarissen als collega heeft. En dan krijg je bij de koffie zo nu en dan een goeie tip: Brains werd me getipt. Zou ik zelf nooit hebben gekozen, maar ondertussen heb ik me er een uur of twaalf prima mee vermaakt. Ik ben eigenlijk te stom voor verhalen die zich afspelen in het criminele circuit, maar dit kon ik volgen. De meeste personen zijn erg herkenbaar, erg Nederlands ook. Het perspectief wisselt vaak, waardoor de spanning er goed in blijft. Het luisterboek bestaat uit 9 schijfjes met elk ruim 70 tracks van 1 minuut. En dat is handig, want als de aandacht even was verslapt, omdat het verkeer nu eenmaal ook wel eens wat aandacht behoeft,  was het niet nodig om een kwartier durende track terug te luisteren, kon je volstaan met 1 of 2 nummers terug. Vis schreef  meer  romans met  een rol voor politieman Ben van Arkel. Helaas is tot op heden geen van deze titels als luisterboek verschenen. Voorgelezen door Berber Hoving.




Geen opmerkingen:

De laatste jager / Davide Morosinotto

  Morosinotto heeft veel research gedaan voor het schrijven van De laatste jager. Hij heeft zelfs een paar nachten in zijn uppie in de wild...