zaterdag 17 mei 2014

Pig City / Louis Sachar

Van Louis Sachar verscheen slechts 1 titel in het Nederlands: Gaten. Toch heeft ie een omvangrijk oeuvre. Onze piepkleine bibliotheek heeft sinds kort een piepkleine collectie Engelse titels en daarin trof ik Pig City, in de USA verschenen als Sixth Grade Secrets in 1987. Buiten Amerika kennelijk een onbruikbare titel. Sinds de middelbare school geen Engelstalig boek meer gelezen, het viel me mee. Net als Gaten zit Pig City sterk in elkaar. Net als in Gaten zijn de situaties en de hoofdpersonen bizar en extreem, maar toch herkenbaar en realistisch. Meer dan Gaten is Pig City humoristisch. Lekker makkelijk te lezen ook. Vanaf 3 VMBO goed te doen, volgens mij en inhoudelijk heel veel leuker dan wat er 40 jaar geleden op mijn te lezen lijstje stond.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...