dinsdag 11 februari 2014

Een deerne in lokkend postuur / Maarten 't Hart

In de onvolprezen serie Privé-domein van de Arbeiderspers schreef  't Hart 3 delen. Dit deel is het middelste. Ik las eerst het jongste dagboek, daarna het oudste en ik verbaasde me er over dat  't Hart in 600 bladzijden amper over bibliotheken schreef. In Een deerne in lokkend postuur heeft 't Hart het wel over bibliotheken die hij bezocht en over bibliothecaressen. We komen er niet slecht van af. Omdat de schrijver in 1999 heel druk was met een boek over Bach, gaan veel stukken in dit dagboek over klassieke muziek. Dat maakt me wel nieuwsgierig, maar ik vind die teksten, en de teksten die hij schreef over buitenlandse literatuur, toch lastiger te volgen. Alle overige verhalen zeer zeer vermakelijk.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...