vrijdag 31 mei 2013

Rebel met vleugels / Marcel Roijaards

Ja sorry, verhalen uit de Griekse Oudheid vind ik veel te ingewikkeld. Al die goden en helden, ik kan ze niet uit elkaar houden en ik begrijp niets van dat wereldje. Van de podiumkunst uit die tijd heb ik nog veel minder verstand. Ik ben enkel aan dit boek begonnen, omdat er niets aantrekkelijkers op mijn nachtkastje lag. En nu? Nu ben ik één en al bewondering voor de wijze waarop Roijaards heeft geschreven over de ontwapenende macht van verbeelding en wetenschap. Niet zwaar, niet ingewikkeld, niet ouderwets. Wel grappig en helder en tijdloos. Dit boek heeft het vermogen de wereld mooier te maken. Nog meer lovende woorden nodig alvorens Rebel met vleugels te gaan lezen? Ze staan achter deze link.
Om voor te lezen aan scholieren die Chersonissos onveilig maken.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...